FANDOM

Mega Man
RMCoverPromo
Twórca Capcom
Wydawca Capcom
Projektant Akira Kitamura
Seria Mega Man
Platformy Famicon/NES, Sega Genesis/Mega-Drive, PlayStation, PlayStation 2, GameCube, Xbox, Telefony, Wirtualne Konsole, PlayStation Network
Data wydania Japonia: Grudzień 17, 1987
Stany Zjednoczone: Grudzień 1987
Europa: Grudzień 13, 1989
Gatunki Akcja, Platformówka
Tryb Singleplayer
Mega Man, znany jako Rockman (ロックマンRokkuman) w Japonii, jest to pierwsza część Rockmana/Mega Mana. Został on stworzony przez Keiji Inafune z Capcom w 1987r. i zadebiutował na Famicom w Japonii i NES-ie w Ameryce Północnej i Europie w 1987-89.

Postacie Edytuj

  • Mega Man — pomocnik Dr Lighta, stworzony by mu pomagać, jednak później przeprogramowany by zmierzył się z Dr Wilym.
  • Dr. Albert W. Wily — główny antagonista w grze. Jego celem jest dominacja nad światem. Główny boss gry.
  • Dr. Thomas X. Light — twórca Mega Mana, pomaga mu w walce z Dr Wily.
  • Roll — siostra Mega Mana, pilnuje porządku w laboratorium Dr Light.
  • Robot Masters — roboty stworzone przez Dr Light by pomagać ludzkości, przeprogramowane przez Dr Wily'ego, by mu służyć.

FabułaEdytuj

Historia gry zaczyna się w drugiej połowie XX w., gdy Thomas X. Light i Albert W. Wily przychodzą na świat. Uczęszczają do jednej uczelni i zaprzyjaźniają się, w końcu otrzymują tytuł doktora z zakresu elektroniki. W latach 90. zakładają firmę Light Labs aby móc zarobić na swoich umiejętnościach elektronicznych. Na początku XXI wieku Dr. Light i Dr Wily zostali nominowani do Nagrody Nobla, którą jednak otrzymał tylko Light. Dr Wily w zawiści zbudował bazę na Pacyfiku i nie był widziany do czasu wydarzeń z gry. Niedługo pózniej Dr Light zaczął tworzyć pierwsze roboty pomagające ludzkości. W wyniku prac powstały dwa roboty — Rock, pomocnik laboratoryjny i Roll, robot-pokojówka. Później stworzeni zostali również Cut Man, Guts Man, Ice Man, Bomb Man, Fire Man i Elec Man, roboty przemysłowe. W międzyczasie Dr Wily ułożył plan podbicia świata. Zdał sobie sprawę z tego, że roboty mogą działać także w innych celach niż pomoc ludziom. Na krótko przed rozpoczęciem akcji gry Dr Wily zakradł się do laboratorium i przeprogramował roboty na zdolne do niszczenia, lekceważąc Rocka i Roll, uważając ich za nieprzydatnych. Gdy Dr. Light zobaczył co się stało, przeprogramował Rocka na walczącego dla dobra robota Mega Mana (w Japonii Rockman). Mega Man ma za zadanie powstrzymać Dr. Wily'ego przed zniszczeniem świata.

RozgrywkaEdytuj

Gra ma dwa główne cele — pokonanie Dr. Wily'ego i zdobycie jak największej ilości punktów. Mega Man posiada umiejętność poruszania się, skakania i wspinania się po drabinach. Może także strzelać z różnych typów broni, między którymi może się przełączać — zmienia wtedy się kolor pancerza bohatera. Po zestrzeleniu przeciwnika może po nim zostać pigułka która po zakończeniu etapu daje 1000 punktów, lub odnawiająca życie lub moc broni bohatera w mniejszym lub większym stopniu. Mega Man zdobywa nowe bronie pokonując kolejnych Robot Masters (bossów). Każdy Robot Master znajduje się na końcu etapu wypełnionego przeciwnikami, zazwyczaj stanowiącego "rozgrzewkę" która ma za zadanie przygotować gracza do walki z robotem. Każdy z nich znajduje się w małej komnacie poprzedzonej zamykanym korytarzem. Każdy z robotów ma broń, która jest słabością innego robota. Dzięki temu różne kolejności ich pokonywania mogą uczynić rozgrywkę łatwiejszą lub trudniejszą. Gdy wszyscy Robot Masters zostaną pokonani, gracz ma możliwość zmierzenia się z Dr. Wilym w jego zamku. Etap ten składa się od z czterech poziomów, na których końcu znajduje się boss. Po pokonaniu doktora on poddaje się i następuje koniec gry.

Robot MastersEdytuj

PozytywniEdytuj

DRN-001 Mega/Mega Man (Rock/Rockman)
DRN-002 Roll

NegatywniEdytuj

Numer seryjny Nazwa Broń Słabość
DLN. 003 Cut Man Rolling Cutter Super Arm
DLN. 004 Guts Man Super Arm Hyper Bomb
DLN. 005 Ice Man Ice Slasher Thunder Beam
DLN. 006 Bomb Man Hyper Bomb Fire Storm
DLN. 007 Fire Man Fire Storm Ice Slasher
DLN. 008 Elec Man Thunder Beam Rolling Cutter
DLN-00A Time man Time Stoper Thunder Beam
DLN-00B Oil man Oil Slider Fire Storm

Time Man i Oil Man powstali dopiero w wersji na konsolę PSP.

Bossowie w zamku dr. WilyEdytuj

Poziom jeden
Żółty diabeł
Poziom dwa
Cut man
Elec man
Robot kopia
Poziom trzy
CWU-01P
Ostatni poziom 
Bomb man
Fire man
Ice man
Guts man
Maszyna Willy'ego 1 (dwie formy)

Porównanie do serii Edytuj

Gra różni się od pozostałych z serii. Posiada tylko 6 Robot Masters, gdy reszta gier ma ich ośmiu (Dopiero w remake'u Mega Man Powered Up jest ich ośmiu). Gra posiada także inne grafiki power-upów niż reszta 8-bitowych gier. Mega Man to także jedyna gra z serii która posiada licznik punktów. Sposób rozgrywki "na punkty" był bardzo popularny na automatach arcade, więc prawdopodobnie dlatego licznik znalazł się w Mega Manie. Zawierał jednak kilka błędów, i łatwiejsze było jego usunięcie niż naprawa. W późniejszych odsłonach serii punkty już się nie pojawiły. Jednak w Mega Man Powered Up licznik został naprawiony, jest też możliwość ustanawiania rekordów czasowych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki