FANDOM

Mega Man
MM10-MegaMan
Obrażenia 1 (normalny pocisk)

3 (naładowany pocisk)

Broń

Mega Buster, Bronie specjalne

Słabości Kolce
Kanji ロックマン
Romaji Rokkuman
MegamanSprite MM7
Mega Man znany jako RockMan (ロックマン Rokkuman, z wyrażenia "Rock 'n Roll") w Japonii, oraz jako Mega i Rock w swojej oryginalnej formie, jest tytułowym bohaterem, przez co też został nazwany "klasykiem" serii Mega Man, tworzonych od 1987 roku przez Capcom. Grafika postaci została stworzona przez projektanta oryginalnej gry serii, Akira Kimatura (znany pod pseudonimem "A.K"), a następnie zmieniona w wyrafinowaną ilustrację przez Keiji Inafune. Od tego czasu stał się najbardziej rozpoznawalnym znakiem firmy i jedną z najbardziej rozpoznawalnych ikon gier wideo. Pojawił się na wielu konsolach, od czasu Nintendo Entertaiment System, miał szeroką liczbę występów, a gry z jego udziałem ciągle się zmieniając, dorównując przy tym do wymagań sprzętowych nowoczesnych konsol. Uniwersum Mega Man można podzielić na siedem kategorii, każda mająca trochę innego bohatera.

Zostało wydane wiele spin-off'ó, w których każdy w inny sposób kontynuuje historię w wyjątkowy sposób. Są to Mega Man X, Mega Man Legens, Mega Man Battle Network, a nawet seriale animowane, zabawki czy komiksy.