FANDOM

Mega Man 7 (podtytuł:Shadow of Destiny (ostateczna rozgrywka przeznaczenia))-siódma gra z głównej serii Mega Man, oraz pierwsza w wersji 16-bitowej, oraz na Super Nintendo Entertainment System, a nie na poprzednika. Dzieje się pół roku po Mega Manie 6.

Fabuła Edytuj

W roku 20XX, doktor Wily został złapany i wtrącony do więzienia przez Mega Mana. Jednak przygotował on cztery roboty wcześniej, gdyby jego plany okazały się klęską. Gdy te niszczyły miasto, Wily uciekł, gdy na miejscu byli:Mega Man, Auto, Roll, Rush i doktor Light. Mega Man walczy z Mad Grinderem, jednym z robotów Willy'ego, a potem z tajemniczym robotem (można wygrać, przegrać lub tylko omijać jego pociski), który przedstawia się jako Bass, oraz swojego psa, Treble. Mówi, że gdy "jego nie było", oni walczyli z Willy'm. Bass mówi, że widocznie niebieski robot ich nie potrzebuje i razem ze swoim towarzyszem się teleportują. Mega Man pokonuje czterech mistrzów robotów, spotykając zranionego Bassa u Shade Mana i odsyłając go do Lighta. Wraca do jego laboratorium, lecz okazuje się, że Bass jest robotem Wily'ego i uciekł od Lighta, oraz, że Wily napada na muzeum robotów. Niebieski robot idzie tam i widzi, że Wily kradnie Guts Mana oraz nasyła na niego Masha, robota-klauna. Po walce z Mashem Mega Man walczy z kolejnymi czterema mistrzami robotów, potem idzie do zamku Wily'ego i walczy między innymi dwukrotnie z Bassem i przerobionym Guts Manem. Na końcu walczy znowu ze wszystkimi mistrzami robotów i z Wily'm w swojej siódmej maszynie i kapsule. Wily błaga go o litość i chce odejść, ale robot mówi, że zrobi to, co powinien był zrobić lata temu i ładuje Mega Bustera. Wily mówi mu, że nie roboty nie mogą krzywdzić ludzi, ale Mega Man krzyczy:"I am more than a robot! Die Wily! (Jestem więcej niż robotem! Giń, Wily!)". Gruzy spadają na doktora, a Mega Man się waha. W ostatniej chwili Wily'ego ratują Bass i Treble, a Bass mówi "Kto się waha, ten jest stracony" i się teleportują. Mega Man wraca do sklepu Auto i wraz z nim, Lightem, Roll, Rushem, Eddie'm i Beat'em robią sobie pamiątkowe zdjęcie. Bass i Treble siedzą nad klifem w świetle księżyca.

Bossowie Edytuj

Intro

Robot Masters Edytuj

Numer modelu Nazwa Broń Słabość
DWN-049 Freeze Man Freeze Cracker Junk Shield / Scorch Wheel
DWN-050 Junk Man Junk Shield Thunder Bolt
DWN-051 Burst Man Danger Wrap Scorch Wheel / Freeze Cracker
DWN-052 Cloud Man Thunder Bolt Danger Wrap
DWN-053 Spring Man Wild Coil Slash Claw
DWN-054 Slash Man Slash Claw Freeze Cracker / Scorch Wheel
DWN-055 Shade Man Noise Crush Wild Coil
DWN-056 Turbo Man Scorch Wheel Noise Crush

Po pokonaniu pierwszych czterech Mistrzów Robotów:

Bossowie Fortecy Edytuj

Poziom pierwszy:

Poziom drugi:

Poziom trzeci:

Ostatni poziom:

  • Rewanż z Mistrzami Robotów
  • Maszyna Wil'ego Nr 7 oraz kapsuła Wil'ego.

Opinia Edytuj

Fani mocno krytykowali to, że Mega Man 7 jest 16-bitowy, a nie 8-bitowy. Między innymi twierdzili, że przez to, że sterowana przez nich postać jest większa jest też wolniejsza, i przez to nie mogą unikać ataków przeciwników. W końcu powstała 8-bitowa wersja gry.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki