FANDOM

Budowa Ta strona dopiero jest budowana. Zawiera niekompletne informacje lub są one wymieniane. Czytasz na własną odpowiedzialność!
Mega Man X
MMXPromo
Japońska okładka gry
Twórca Capcom
Wydawca Capcom
Projektant Tokuro Fujiwara
Kompozytor Setsuo Yamamoto
Seria Mega Man X
Platformy Snes/Super Famicom,PC
Data wydania 1993-1995
Gatunki Platformówka

Mega Man X, znany w Japonii jako Rockman X(ロックマンX?),jest pierwsza grą z serii Mega Man X, spinoffa klasycznej serii Mega Man. Została wydana w 1993-1994 na Super Famicom'a i Snes'a,oraz zportowana na PC w 1995r. Powstał również jej remake w 2006 roku na PsP.W 2011 roku została wydana na Androida i iOS'a.Historia dzieje się w początkach XXII wieku, 100 lat po wydarzeniach z oryginalnej serii.

Historia Edytuj

W 21XX roku doktor Cain,ludzki naukowiec,znalazł kapsułę z robotem z przeszłości:Mega Man X.Kapsuła zawierała wiadomość od Dr.Lighta, jego twórcy:

OSTRZEŻENIE:

"X" TO PIERWSZY ROBOT NOWEJ GENERACJ,I KTÓRY OTRZYMAŁ NOWĄ FUNKCJĘ - ZDOLNOŚĆ DO MYŚLENIA, CZUCIA I PODEJMOWANIA WŁASNYCH DECYZJI. JEŻELI "X" ZŁAMIE PIERWSZĄ ZASADĘ ROBOTYKI,"ROBOT NIGDY NIE MOZE SKRZYWDZIĆ CZŁOWIEKA", REZULTATY BĘDĄ KATASTROFALNE I OBAWIAM SIĘ, ŻE ŻADNA SIŁA NA ZIEMI GO NIE POWSTRZYMA.

W PRZYBLIZENIU 30 LAT BEDZIE SPRAWDZANY ZANIM MY Z PEWNOŚCIĄ UZNAMY JEGO NIEZAWODNOŚĆ.NIESTETY JA NIE DOZYJE TEGO DNIA,ANI NIE MAM NIKOGO KTO MÓGŁ BY PILNOWAC PRACY.DLATEGO,JA ZDECYDOWAŁĘM ZE ZAMKNE GO W KAPSULE,GDZIE BĘDE TESTOWAŁ JEGO WEWNĘTRZNE OPROGRAMOWANIE DOPOKI JEGO NIEZAWODNOŚC NIE ZOSTANIE POTWIERDZONA.PROSZE NIE OTWIERAC KAPSUŁY DO TEGO CZASU.

"X"POSIADA DUZO RYZYKO JAK I DUZO MOZLIWOŚCI.JA MOGE MIEC TYLKO NADZIEJE.

18 WRZEŚNIA 20XX T.LIGHT

Konstrukcja X i plany Dr.Lighta zainteresowały Dr.Caina i po paru miesiącach za ich pomocą mogł tworzy roboty podobne do X nazwane Reploidami,i one zaczeły byc produkowane na całym swiecie w masywnych ilościach.Z niewiadomych przyczyn,niektóre reploidy zachowywały sie dziwnie i atakowały ludzi, one zostały nazwane Maverickami(po japońsku Irregular - Nieregularni).Aby zapobiec podobnym przypadkom,zostali założeni Łowcy Mavericków,Sigma, Zaawansowany Reploid,został wybrany na ich przywodce.X takze został członkiem Łowców Mavericków.Czas mijał i Łowcy Maverików zachowali pokój,ale pewnego dnia Sigma sam został Maverickiem.Niektórzy z Łowców Mavericków dołączyli do niego by zacząć wojnę przeciwko ludzkości.Chociaż X z natury był pacyfistą,on musiał coś zrobic wiec on dołączył do nowego lidera Łowców Mavericków,Zero,by zakonczyc ambicje Sigmy i Mavericków.

Dziennik Dr.Cain'a Edytuj

Dziennik Dr.Caina znajduje się w instrukcji Mega Mana X i było wytłumaczeniem fabuły z oczu Dr.Caina,twórcy Reploidów

  • 8 Kwietnia "Ciągle nic.Przez ostatni miesiąc,ja kopie w poszukiwaniu skamielin które zweryfiikują moje przypuszczenia dotyczącego Mezozoikowych roslin,ale na razie nic nie znalazłem.Jutro pojde kopac w innym miejscu.Mozę będę miał więcej szczęścia."
  • 9 Kwietnia "Ustawiłem obóz w nowym miejscu i zrobiłem wstępny rekonesans dla wykopów.Mam dziwne odczytywania z lokalizacji E-46.Wygląda na coś metalicznego co jest parę metrów pod powierzchnią.Myślę ze zacznę tam jutro."
  • 10 Kwietnia "Ja nie wierze w to co znalazłem!Parę metrów pod powierzchnią są pozostałości laboratoria.Większość tego laboratoria jest zniszczona,Udało mi się znalesc plany które zidentyfikowałem ze nalezą do sławnego projektanta robotów, Dr.Thomasa Lighta.Zaczałem sprawdzać co zostało z resztek notatek Dr.Lighta i doszedł on do głownego wyłomu.Notatki odwołały mnie do "kapsuły"..."
  • 13 Kwietnia "Znalazłęm.Stała mają 14 metrów wysokości i 8 metrów szerokości,kapsuła była ukryta pod zawalonym sufitem.Nawet pod było wszystko było w bałaganie,kapsuła była nienaruszona i wciąz działa z jakims oprogramowaniem kiedy ją znalazłem.Było ostrzeżenie na tej kapsule,ale wszystkie wskazniki były na zielono.Powinno być bezpiecznie otwierając ją.Dowiem sie o tym jutro.
  • 14 Kwietnia "Dzisiaj poznałem"X".To nie był zwykły robot,X jest zupełnie inny.Light dał mu mozliwośc myslenia,czucia oraz mozliwośc podejmowania własnych decyzji.Po czasie,X przypomina bardziej człowieka niz robota."
  • 15 Kwietnia "Light był geniuszem!Przestudiowałem jego notatki dotyczące jego projektu i to jest to skok w przyszłośc dla całęgo swiata.Uzywając ich jako przewodnika,moge odtworzyc jego projekt i uczyc ich do stworzenia nowej generacji robotów.Przeniose "X" i reszte rzeczy Dr.Lighta do swojego laboratorium jutro.
  • 22 Listopada "Z pomocą X'a udało mi się skończyć mojego pierwszego "Reploida." Ja dokonca nie rozumiem jak działają wszystkie systemy Dr'Lighta, Ja byłem zdolny do zrobienia paru duzych zmian i reploid działa poprawnie.Jego siła i inteligencja są ograniczone i on jest zdolny do podejmowania swoich decyzji. Faktycznie,my mamy pierwszy argument. Jakie to interesujące!"
  • 3 Stycznia "Nowe reploidy wychodzą z linii produkcyjnej za pare tygodnii.To niesamowite jak one łatwo są zdolne do adaptacji z najtrudniejszymi pracami,to troche dziwne patrząc jak one pracują w parze z ludzmi,ale wszyscy są szcześliwi i ich akceptują."
  • 16 Lutego "Trzy reploidy stały sie dzisiaj "maverickami" i zraniły dwóch ludzi zanim zostały powstrzymane.To już trzeci raz tego typu wypadku i ja wciąż nie wiem co go powoduje.Była jakaś rozmowa o zaprzestaniu produkcji reploidów ale nie myślę ze to się stanie.Mozę ja zbytnio się o to martwię... Rada zdecydowała stworzyć grupę "Łowców" aby zniszczyły wszystkie mavericki zanim coś zniszczą.Reploid o nazwie Sigma został wybrany by rządzic Łowcami.Sigma to jeden z najbardziej inteligentnych reploidów jakich ja stworzyłem i ma najnowsze systemy.Jego systemy powinny nie stwarzać żadnego problemu."
  • 16 Maja "Minęły dwa miesiące od czasu jak Sigma objął dowodzenie w Łowcach Mavericków i jego łowcy są zdolni do zapobiegania wszelkim wypadkom w populacji.Wszyscy myślą ze będzie już lepiej. Boje się o X'a.On nie jest pewien co do swojego życia oraz do tego co Dr.Light planował co do niego. Ale dam mu czas,na pewno znajdzie swoją drogę..."
  • 4 Czerwca "Mój największy koszmar stał się prawdą.Sigma dzisiaj stał sie Maverickiem i zabrał większość łowców ze sobą.Jego motywy są nieznane,ale myślę ze on "zadecydował" ze ludzie są gorszi i słabsi od reploidów.Z tego powodu,on zadecydował aby wszyscy ludzie zostali eksterminowani.Większość ludzi uciekła lub chowa się w mieście.Nie wiemy jak długo utrzymamy się przed siłami Sigmy.Boje się ze zbudowałem reploidy zbyt dobrze. X wziął wiadomości z wojny bardzo osobiście.On chce dołączyć do Zero,nowego lidera Łowców Mavercików,potem poszedł za Sigmą.Jestem wątpliwy w jego szanse,ale ja go nie zatrzymam.Coś w końcu trzeba zrobić..."

Bossowie Edytuj

Boss w intro stage:

  • Vile (w Ride Armor)

Mavericki:

Nazwa Mavericka Broń Słabość
Chill Penguin Shotgun Ice Fire Wave
Spark Mandrill Electric Spark Shotgun Ice
Armored Armadillo Rolling Shield Electric Spark
Launch Octopus Homing Torpedo Rolling Shield
Boomer Kuwanger Boomerang Cutter Homing Torpedo
Sting Chameleon Chameleon Sting Boomerang Cutter
Storm Eagle Storm Tornado Chameleon Sting
Flame Mammoth Fire Wave Storm Tornado

Po zabiciu każdego z nich pojawiała się Forteca Sigmy o zdarzeniu informował nas Zero.

Forteca Sigmy 1 poziom:

  • Vile
  • Boomer Kuwanger (rewanż)
  • Bospider

Forteca Sigmy 2 poziom:

  • Chill Penguin (rewanż)
  • Storm Eagle (rewanż)
  • Rangda Bangda

Forteca Sigmy 3 poziom:

  • Armored Armadillo (rewanż)
  • Sting Chameleon (rewanż)
  • Spark Mandrill (rewanż)
  • Launch Octopus (rewanż)
  • Flame Mammoth (rewanż)
  • D-Rex

Siedziba Sigmy:

  • Velguarder
  • Sigma
  • Wolf-Sigma

Zbroja Edytuj

X może znaleźć Kapsuły z Zbroją przechodząc plansze w grze. One zostały ukryte przez Dr.Lighta aby pomogły X'owi walczyć z Maverickami,jeżeli by zaszła taka potrzeba.One są zazwyczaj ukryte,ale Kapsuła ulepszająca nogi X'a, która jest wymagana by zdobyć resztę kapsuł ,jest łatwa do odnalezienia i niemożliwa do uniknięcia.(Jednakże można użyć kodu aby wziąć bron Chill Penguina,można w ten sposób obejść tą kapsule).

Ciekawostka Edytuj

Mega Man X jako jedna z niewielu gier nie posiada normalnego Boss Rush'a tylko rewanże w trakcie poziomu w Fortecy Sigmy.

Błędy Edytuj

Kiedy użyjemy dasha i zaatakujemy zwykłym strzałem z X-Bustera, to wtedy atak zabierze 2 HP.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki