FANDOM

Zero10 Kopie

Maverick Hunter Zero

Zero (jap. ゼロ) to jeden z trzech głównych bohaterów serii gier Mega Man X oraz protagonista serii gier Mega Man Zero. W grach Mega Man ZX i Mega Man ZX Advent pojawia się pod postacią Biometalu Z. Swego czasu wysoki rangą Maverick Hunter w czasach serii X i członek Resistance walczący przeciwko Neo Arcadii, Zero jest prawdziwym wojownikiem niebojącym się zaryzykować życia dla osób, które są dla niego ważne. Numer seryjny Zero to DWN-∞.

WyglądEdytuj

By gracz łatwo mógł odróżnić Zero od X, Keji Inafune, ojciec gier Mega Man, nadał mu charakterystyczny czerwony schemat kolorów oraz, będące jego znakiem rozpoznawczym, długie blond włosy. W pierwszych tytułach jego zbroja była bardziej okrągła, by później otrzymać kanciasty design - ochraniacze na ramionach z okrągłych stają się kwadratowe, na lewym z nich widoczna jest pierwsza litera jego imienia - Z. Kryształ na hełmie jest niebieski, tak samo jak jego oczy.

W serii Mega Man Zero, w związku z ogólną zmianą stylu, Zero otrzymuje design bardziej upodabniający go do człowieka, zachowując jednak swój schemat kolorów i długie blond włosy. Górna część zbroi zostaje zmieniona na charakterystyczną dla tej serii kamizelkę, kryształ z niebieskiego zmieniono na akwamarynowy, a oczy na fioletowe.

OsobowośćEdytuj

Na pierwszy rzut oka Zero wydaje się być opanowanym, wyzbytym jakichkolwiek emocji reploidem, nawet w stosunku do swoich przyjaciół X i Axla. Jednak jak jest to pokazane w grach, Zero w głębi duszy bardzo dba o osoby dla siebie drogie będąc im lojalnym do końca. Pomimo swojego honoru i waleczności, Zero nie uważa siebie za bohatera, nawet jeśli oddaje życie za swoje przekonania czy inne osoby. Za prawdziwego herosa uważa on swojego przyjaciela, X - kiedy pod koniec X6, wierząc że przyniesie to w końcu upragniony koniec wojny, hibernuje się, w ostatnich momentach przytomności mówi kompanowi, że "zostawia świat w dobrych rękach". W przeciwieństwie do X, nie unika on walki wierząc szczerze, że w końcu nastanie pokój pomiędzy ludźmi a reploidami.

W serii Zero jego osobowość nie ulega większym zmianom poza tym, że podczas walk ma wątpliwości, czy wojna z Neo Arcadią kiedykolwiek się skończy i, gdy Dr. Weil wyjawił mu prawdę o jego oryginalnym ciele, zwątpił w to, czy naprawdę jest tym Maverick Hunter, za którego uważała go Ciel. Warto zauważyć, że w tym momencie to X przekonał go do dalszej walki, tak jak kiedyś Zero przekonywał X.

Historia Edytuj

Wily's Zero

Zero w endingu Bassa w Mega Man 2: The Power Fighters

PowstanieEdytuj

Zero został zbudowany na początku XXI. wieku przez Dr. Alberta Willy'ego. Plany jego budowy można zobaczyć pod koniec gry Mega Man 2:The Power Fighters, gdy gramy Bassem. Ucząc się na swoich błędach, wliczając w nie przypadkowe odkrycie Bassnium i budowę robotów Bassa i Kinga, Wily zbudował zupełnie nowego robota, bardziej zaawansowanego od wszystkiego, co dotychczas zbudował, i o wiele potężniejszego od Bassa czy Mega Mana. Prawdopodobnie to właśnie w tamtym okresie Wily rozpoczął pisanie Wirusa Maverick. Doktor tylko raz miał okazję przemówić do Zero, który półprzytomny dowiedział się o swojej misji - zniszczeniu Mega Mana i przy okazji nieposłusznego Bassa. Tego zadania jednak nigdy nie przyszło mu wykonać z powodu jego agresywnego, nieposłusznego zachowania spowodowanym obecnością Wirusa Maverick w jego oprogramowaniu. Dr. Wily zahibernował Zero w kapsule, w której spędził kilkanaście kolejnych dekad, by w końcu zostać odkrytym i reaktywowanym przez grupę reploidów na krótko przed wydarzeniami Mega Man X.

Zeroconstruction

Zero podczas budowy w laboratorium Dr. Wily'ego.

Kiedy Zero po raz pierwszy został w pełni aktywowany, był pod działaniem Wirusa, i tak jak każdy Maverick, był niezwykle agresywny i pragnął zagłady ludzkości. Niszczył wszystkich, którzy odważyli się zapuścić do starego laboratorium. Nawet wysłany do zniszczenia reploida elitarny 27. oddział Gamma nie był w stanie pokonać rozszalałego Mavericka. Dopiero interwencja ówczesnego dowódcy Maverick Hunters, Sigmy, i jego wygrana w bitwie pozwoliły na ujarzmienie Zero. Sigma nie wygrałby tej walki, gdyby kryształ Zero w środku
Zero&Sigma

Sigma walczy z Zero zainekowanym Wirusem Maverick.

konfrontacji nie uaktywnił się, co wywołało u reploida niesamowity ból - Sigma wykorzystał ten moment słabości i pięścią rozbił kryształ, co w ostateczności pozbawiło przytomności Zero. Po tym incydencie Zero został przetransportowany do Dr. Caina, który zanalizował reploida i zauważywszy, że jego agresywne zachowanie całkowicie zniknło, naprawił go i umieśćił pod obserwacją w elitarnym 17. oddziale Maverick Hunters pod dowództwem i czujnym okiem Sigmy.

Okres wojen MaverickówEdytuj

Dzień ΣEdytuj

Jako członek 17. Elitarnego Oddziału, Zero szybko okazał się wybitnym Maverick Hunter i uzyskał rangę A, najwyższą z wtedy dostępnych. To właśnie wtedy spotkał X, który także był członkiem tego oddziału, aczkolwiek posiadał tylko rangę B za jego niechęć do walki. Obaj bardzo szybko stali się dobrymi przyjaciółmi i pracowali ze sobą tak często, jak było to tylko możliwe. Zero był kimś w rodzaju mentora dla X.

Niedługo potem w Abel City, mieście, gdzie mieściła się baza Maverick Hunters, nastąpiła seria ataków Machaniloidów, które z nieznanego powodu stawały się agresywne i atakowały wszystko w polu widzenia. Podczas badania tej sprawy to właśnie Zero odkrył, kto stoi za tą serią niefortunnych ataków, a był to nie kto inny, jak sam Sigma. Zero doszedł do tego łącząc ze sobą miejsca, w których nastąpiły ataki, oraz znalezione zniszczone ciała reploidów. Wszystkie zostały zabite przez jeden cios w słabe miejsce. Tylko kilku reploidów posiadało tak wysokie umiejętności, wliczając w to Sigmę. Obrażenia na pokonanych reploidach zostały wykonane przez miecz laserowy, a nie broń dystansową, co odsunęło podejrzenia od Vile'a.

Pomimo zablokowania pierwszego ataku Sigmy, Zero został szybko pokonany przez ogarniętego amokiem Sigmę, który wykorzystał reploida, by sprawdzić, czy X, który zawsze był przeciwko zabijaniu i walce, jest w stanie poświęcić swojego przyjaciela, by tylko pokonać Mavericka. Gdy były dowódca zauważył, że X nie zabije swojego przyjaciela, odrzucił Zero, który w efekcie stracił przytomność, i zaatakował X. Po odzyskaniu świadomości zobaczył zniszczone laboratorium i rannego X, którego zabrał z powrotem do bazy.

Mega Man X \ Maverick Hunter XEdytuj

Mhx zero

Zero jest bossem w Maverick Hunter X, gdy grasz Vile'm.

Po ogłoszeniu przez Sigmę Niepodległości Reploidów 4go czerwca 21XX roku (w wersji US instrukcji do gry był to lipiec), zwanym teraz "Dniem Σ", Zero, jako że był po Sigmie najwyższy rangą, został nowym dowódcą Maverick Hunters. Razem z X, któremu uratował życie na Autostradzie Centralnej, walczyli z zyskującą w siłę rebelią Sigmy. W obu wersjach gry, gdy Vile pyta Zero, dlaczego ratuje on życie reploida klasy B, którym jest X, Zero odpowiada tylko, że Vile jest teraz traktowany jako Maverick, i jako taki musi zostać zniszczony. Po tym wydarzeniu X i Zero rozdzielają się - X ma za zadanie unicestwić Mavericków w przyległych obszarach, a sam Zero rusza na rekonesans w Twierdzy Sigmy.

W końcu obaj się tam spotykają i atakują Twierdzę. Podczas inwazji po raz drugi napotykają Vile'a, któremu udaje się złapać Zero i umieścić go w klatce (w Maverick Hunter X, Zero zostaje ogłuszony i użyty jako przynęta na X). Kiedy i jego przyjaciel zostaje pokonany przez Vile'a, Zero udaje się wydostać z pułapki i zniszczyć zbroję Vile'a za pomocą potężnego strzału ze swojego bustera, co owocuje zniszczeniem Zero. Po tym reploid oddaje części swojego Bustera X (tylko w wypadku, gdy nie dostał ulepszenia od Dr. Lighta), dodaje odwagi i zachęca przyjaciela do dalszej walki, by w końcu umrzeć w jego ramionach (w Maverick Hunter X, Zero także podkreśla ironię w jego zachowaniu - oddając życie za X, kiedy wcześniej ostrzegał go, żeby nie być tak lekkomyślnym).

Vile ModeEdytuj

Gdy gracz przejdzie całą grę, może uruchomić ją w trybie Vile, co pozwala mu się wcielić w antybohatera. W tej wersji historia Zero nie zmienia się dużo - pojawia się, by uratować X, ale zamiast zaatakować i przegonić Vile'a, ucieka on z rannym X. Zero pojawia się ponownie na 3. poziomie Pałacu Sigmy, gdzie razem z X dowiaduje się, że Vile tak naprawdę pracuje razem z Sigmą. Pomiędzy trzema reploidami wywiązuje się walka, którą Hunters udaje się wygrać, gdy ranny Zero zakrada się do Vile, mającego zabić X, i przewraca go, uniemożliwiając oddanie ostatecznego ciosu, i pozwala X na trafienie Mavericka ze swojego blastera. Niewiadomo, czy Zero udało się uniknąć strzału.

Mega Man X2Edytuj

X2 zero

Nowe ciało Zero w X2.

Po pokonaniu Sigmy, Maverick Hunters rozpoczęli przeszukiwania zatopionej twierdzy i odnaleźli czip kontrolny Zero (służący za jego "mózg" i osobowość), który przetrwał eksplozję ciała. Jednak Hunters byli niezdolni do odbudowania ciała ze względu na jego skomplikowaną budowę i brak możliwości jej analizy.

Pół roku później, trzej reploidzi nazywający siebie "X-Hunters" skontaktowali się z Maverick Hunters oznajmiając, że są w posiadaniu części potrzebnych do odbudowy Zero. Jakkolwiek wersja amerykańska nie wyjaśnia w jaki sposób części te dostały się w posiadanie X-Hunters, to japońska wersja wyjaśnia, że to jeden z członków, Serges, je zbudował. Trójka wyzywa X na pojedynek, którego wygraną są właśnie te części.

Serges budując części nowego ciała Zero, ulepszył kilka z nich - przede wszystkim ochraniacze na ramiona, oraz wyposażył Zero w Z-Saber. Inne ulepszenia to: nowy model nóg i większa, wzmocniona górna zbroja. Ponieważ Serges był w stanie odbudować Zero, powstała teoria, jakoby był on reinkarnacją Dr. Wily'ego, którego umysł miał być przepisany na Wirus Maverick, zanim ten wyewoluował w Wirus Sigma. Wydawać by się mogło, że pierwsza wersja Zero była swoistym prototypem.

X, który nie chciał, by jego przyjaciel pozostał w posiadaniu Mavericków, zaakceptował wyzwanie i w końcu znalazł wszystkie części Zero: głowę, korpus i nogi. Po tym reploid został zrekonstruowany przez Dr. Caina (teraz już ze swoją chrakterystyczną Z-Saber i kanciastymi ochraniaczami) i pomógł X w inflirtowaniu bazy Sigmy i pokonaniu go. Ten jednak, by zmylić X, skoonstruował kopię Zero w czarnej zbroi, która zostaje niedługo potem zniszczone przez prawdziwego reploida. To zakończenie jest kanoniczne. W japońskiej wersji, przed śmiercią Sigma mówi, że Zero jest "ostatnim z Numerów Wi..." dając podstawy do podejrzeń, że Zero jest ostatnim z Numerów Willy'ego, czyli najbardziej zaawansowanymi kreacjami zbudowanych przez naukowca.

W grze istnieje też druga możliwość - gdy X nie znajdzie wszystkich części Zero, X-Hunters kradną te, które udało mu się zebrać, i tworzą Zero zainfekowanego Wirusem Sigma. Reploid walczy przeciwko X na polecenie Sigmy, gdy jednak zostaje on pokonany, odzyskuje świadomość i pomaga X w zniszczeniu bazy Sigmy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki